Familie og pårørende

Informationsmøder

Vigtigt for os, er et godt samarbejde med jer som pårørende, om og med vores beboer

2 gange årligt afholdes der et informationsmøde. 

På mødet vil der være en kort orientering om, hvad der er sket i huset siden sidste møde. Derefter kan alle komme til orde med diverse spørgsmål.

Referater

Velkommen til Alle

Siden sidst vi var samlet:

Vi prøvede en ny model sidste jul, i at pårørende der deltager i spisning til middag, holder jul i lejlighederne.

Maden hentes i kælderen i køkkenet.

Og de beboere der ikke har besøg, spiser sammen i dagligstuen, sammen med personale. Vi oplever at store forsamlinger og mere aktivitet ved spisebordet end vanlig bringer utryghed frem i flere. Det vil vi gerne beskytte de der har brug for det imod.

Vi havde 40 spisende gæster den 24. dec. til middag. Det var meget imponerende, at så mange fandt vejen forbi Engholm og spiste julemiddag.

Personalets feedback var at der var bedre struktur og mere fokuseret overskud på at være der for beboerne og pårørende på dagen. Den 24. dec. er altid en dato, hvor der er ekstra meget run på i dagvagten, da huset fyldes af besøgende og beboere der skal være klar til at skulle ud af huset om aftenen.

Vi vil i 2025 køre samme model, at pårørende bestiller og afhenter mad i køkkenet på aftalte tidspunkter for afhentning, dog er vi nødt til at være mere vejvisende i at alle vasker op efter sig selv efter spisning i lejlighederne. Personalet tager ikke denne opvask.

Vi har i særdeleshed mærket en stor forandring i at få den nye bus, som blev skænket til os sidste år. Med større komfort og bedre forhold, kører bussen ud hver fredag til diverse destinationer. Jeg håber i følger med på Engholmcentret’s Facebook side, hvor dagligdagen skildres både i fortællinger og billeder.

Generelt er aktiviteter noget vi har et stort fokus på her i huset.

Engholms venner og frivillige hjælper os med at give beboerne oplevelser i form af fastlagte aktiviteter, men vi har også Samarbejde med Sdr Felding skole Ift. Lucia optog og Fastelavn.

Det er Engholms venner der afholder sommerfesten.

Frivillighed er generelt noget der er på dagsordenen i Sundhed og ældre i Herning kommune

Gabet mellem antallet af særligt personale- helt specifik Social og sundhedsassistenter og antallet af den ældre generation stiger hen mod 2030. Disse to faktorer harmonerer ikke for

godt sammen. Vi er i Herning kommune meget optaget af, hvordan vi robust går fremtiden i møde.

Og en af visionerne er hvorledes frivillighed kan blive en del af at løfte fremtidens velfærdsopgaver, også inden for ældreplejen. Vi er endnu ikke der, hvor der er udtænkt en model på, om nogle af de opgaver at plejeopgaver at faglært personale udfører i dag, i fremtiden er tænkt som frivillighed. Heidi sidder med i udvalget der snakker fremtid i Herning kommune og Røde kors er også med. Der er fokus på dette og lige nu er der en tænketank i gang.

Vi er i Sundhed og ældre også særdeles optaget af, hvordan vi passer på vores medarbejdere, således man kan holde længst muligt til at være på arbejdsmarkedet. Arbejdsmiljøet har en klar og tydelig dagsorden her i huset. Det handler om gode arbejdsstillinger, undgå tunge løft og korrekt brug af hjælpemidler. Tit og ofte rækker vi ud til jer, både beboere og pårørende, hvis vi kan se et behov for at ændre indretning i lejligheden. Oftest er det med sikkerhed for både beboere og pårørende at sigtet tager.

Kommunen har også meget fokus på digitalisering og løsning af velfærdsopgaver den vej igennem. Heidi sidder selv med i udviklingsgruppe herpå.

Her fra Engholm, skal også nævne at vi har taget kontakt til Røde kors, med fokus mod et stærkt samarbejde i fremtiden. Her tænkes, som tingene er den dag i dag- det frivillige aspekt.

Ligeledes er samme tanker og processer i aktion i både hjemmeplejen og sygeplejen

Vi rækker ud for hjælp- for fremtiden kalder på at der tænkes anderledes end vi gør nu.

Vi er i den spæde start, og der vil til dialogmøderne fremover være status nyt på frivillighed som fokus.

Vi modtager meget gerne forslag fra jer pårørende på tanker og gode ideer.

 

Med hensyn til nutidig rekruttering: Vi mærker bestemt nedgang i ansøgninger til stillinger generelt, så udfordringen har været herskende i flere år.

Senest har vi ansat 2 sygeplejersker mere- ind i den sundhedsfaglige del af medarbejderstaben.

Ny- pedel i huset- Fredy

· Renovering af kælderen- Nye faciliteter til omklædning for personalet.

· Der er sket renovering af gulvet i Oasen.

· Vi har været i haveoasen og købe nye blomster- Flere blomster er et ønske.

· Status på huset er at der PT er en ubesat Social og sundhedsassistent stilling.

· Vi har planer om at søge en ufaglært til sabbatårs stilling.

 

- Husk vi har mobilepay, for at undgå kontanter.

- Husk sommerfesten den 11. juni fra kl. 17. Tilmelding sker til Engholms venner.

- Bingopenge- kan de være særskilt i en bøtte? Eks marmeladebøtte. Personalet oplever at det er svært at finde kontanter når beboerne skal med til Banko. En plade koster 10 kr.

Lidt fra dagligdagen:

Jeg vil overlade ordet til min kollega Birgitte inden aftensmaden. Birgitte er husets Marte meo terapeut vil fortælle om Marte Meo metoden i praksis her i huset. Vi vil gerne være mere oplysende ud til jer om de metoder og redskaber vi bruger i vores arbejde, når der er fokus på samspil mellem mennesker, med henblik på at udvikle kvaliteten af dette samspil. Metodens filosofi er at tage udgangspunkt i det positive der lykkedes i samværet mellem personale og beboere. Det en metode der hjælper os med at arbejde systematisk.

Beboeren bliver kun filmet hvis de siger ja. Det skaber livskvalitet for både beboere og personale. En meget anerkendt metode som er meget givende. Det at skulle tage imod hjælp fra plejepersonale kan være et stort krav. Man får øje på hvordan man får den mest positive samvær med borgeren. Man kigger kun på det positive for at blive bedre/dygtigere og ofte kan det bruges hos alle beboere i ældreplejen.

- Birgittes noter til oplæg herunder

HERNING KONCEPTET et pilotprojekt

Omsorg og trivsel for omsorgsgivere og mennesker med kognitive svækkelser.

I Herning kommune køre der på 10 af kommunes plejecenter, her i blandt Engholm et pilotprojekt på noget der hedder Herning konceptet. Pilotprojektet kører fra til sommeren 2026.

Herning konceptet repræsenterer en innovativ tilgang til ældreomsorg i Herning kommune.

Det er kommunens Marte Meo terapeuter der er facilitator på Herning konceptet.

Her på Engholm plejecenter har vi Herning konceptet 1 gang om måneden.

Hvad er Herning konceptet og hvorfor bruges det i Herning kommune?

Herning konceptet er hvor vi filmer samspillet mellem omsorgspersonen og en beboer, så vi kan se hvad beboeren har brug for mere af for at opretholde / styrke trivslen ved beboeren. Det der menes med mere af, er bland andet at vi ser på om de krav der stilles til beboeren, er tilpas, for mange eller for få og det kan vi se på film i samspillet mellem omsorgspersonen og beboeren. Ved at vi ser film, kan vi alle have samme tilgang til beboeren og derved være med til at styrke trivslen ved beboeren. Hvis en beboer siger nej til at blive filmet filmer vi ikke og filmen bruges kun til undervisning her i huset.

Herning kommunes forventede fordele ved Herning koncepter er blandt andet:

Forbedret trivsel hos både beboere og medarbejdere Styrket helhedsorienteret faglighed.

Optimering af eksisterende metoder til at skabe en fælles forståelse og nye handlemuligheder i udfordrende situationer.

Når vi arbejder med filmoptagelser her på Engholm Centret, sker der noget særligt.

Gennem korte klip af helt almindelige hverdagssituationer eller omsorgsfuld hjælp til personlig pleje får vi adgang til noget, der ellers kan være svært at få øje på i beboerens indre verden.

Vi begynder at forstår beboeren bedre. Ikke bare med hovedet, men med hjertet. Vi ser, hvordan beboeren får mere energi, mere lyst til at deltage, og bedre kan overskue den hjælp, der tilbydes. Vi oplever, at de bliver gladere og mere trygge ved medarbejderne omkring dem.

Det er de små tiltag, der skaber den store udvikling til trivsel, livskvalitet og relationer.

Når vi ser filmen sammen, ser vi også hinanden tydeligere og vi bliver bedre til at være der, hvor beboeren er. Det gør en forskel. For dem. For os. For hele fællesskabet her på Engholm.

Frivillighed på Engholm

Inga fra vennekredsen fortæller om deres faste aktiviteter i huset.

Gudstjeneste holdes 1 gang om måned, sang -eftermiddag en gang pr måned.

Sidste torsdag i måneden er der bankospil, hvor man starter med kaffe sammen med beboerne og banko deltagere.

Sommerfesten på Engholm afholder Engholms venner. Festen er for beboere, pårørende og folk udefra. Arnfred spiller til festen – og menuen er 2 retters menu fra Klodshans. 2 x pr år er der tøj og skosalg.

Julemarked afholdes sidst i november, hvor boder byder på udstillere fra byen og omegn. Der er tombola med fine gevinster, og overskud går til julegaver til beboerne.

Medlemskab koster 75 kr. pr person. Man får desuden en hilsen/gave til fødselsdag.

Der er 29 frivillige i alt i huset + derudover frivillige i bussens venner.

2 pers der cykler med beboere. Skubbere hver onsdag.

Vi har en medarbejder der arrangerer ture, oplevelser, juleture osv.

Der er frivillige der passer fuglene og frivillige der hjælper til, når vi en gang i måneden har erindringsdans. Indimellem oplever vi personale møde ind frivilligt på fridage.

STOR tak til ALLE der gør en indsats for husets beboere. Det betyder meget mere end det kan beskrives med ord.

Pårørende til mødet- roser stedet for et dejligt sted at bo og komme som pårørende.

Køkken

Tove fra køkkenet fortæller

· I dag står køkkenet, som udgangspunkt, for al mad til beboerne, også til fester, brunch, aktivitetsdag, påskefrokost, julefrokost, løvfaldsfest og også til de forskellige arrangementer arrangeret af vennekredsen, så som sang, banko, gudstjenester, dans og alt det vi magter ud over det.

· Sommerfesten, som Vennekredsen står for, er den eneste fest, køkkenet ikke har en finger med i spillet af. Der får de maden nede fra Klods Hans.

· Vi spørger beboerne om hvad de ønsker at spise til deres fødselsdag, og de kan også komme med ønsker til menuen.

· Da vi ikke længere er på afdelinger for at lave aktiviteter pga. besparelser, lader vi somme tider når vi bager, være med at tænde emhætten i køkkenet, for så vil duften sprede sig til afdelingerne.

· Vi tilbyder mad der er lavet fra bunden, hvor vi bl.a. selv koger vores suppe. Vi sætter det over i vores store gryde inden vi går hjem om eftermiddagen, og så er suppen klar til at blive sigtet næste morgen. Vi bager stort set al vores brød og kager. Rugbrød bager vi ikke selv. Og prøver så vidt muligt at genanvende alle rester.

Vi har i Herning kommune fået lavet en samlet liste over hvad man kan anvende rester til.

Eksempelvis kartofler bruges til: Ovn kartofler, Varm/kold kartoffelsalat, Revet i æggekage, Brasede kartofler, Lun ret, Biksemad, Kartoffelmos, Fløde kartofler, Smørrebrød, Franskbrød, Supper, Kager.

· Hvert enkelt måltid, prøver vi at tilpasse hver enkelt beboer.

· Vi smører rugbrød til aftensmaden, så der er et bredt udvalg at vælge imellem.

· På alle søndage og helligdage får de ”en lun ret” (f.eks. hønsesalat, varm leverpostej, tærte, tunmousse, pandekager m/fyld, sandwich, pastasalat, små frikadeller m/ rødkål.) Fredag servere vi lidt snolder og chips udover det de selv køber.

· Den varme mad kan man vælge fra på med fisk og lever. Der erstatter vi det med noget andet.

Og kan man ikke lide fisk før man blev dement, så servere vi det heller ikke, når man ikke kan huske, at man ikke kan lide fisk. Dog kan en demensen være så udpræget, at der kan være nogle ting, som den med demens ikke kan klare længere – som f.eks. at man bare ikke kan spise mad, hvis tingene bliver blandet sammen. Så er sammenkogte retter ikke sjove, eller bare det der kommer sovs på.

· Vi laver selv vores proteindrik, til dem der har brug for et ekstra skud af protein, ikke en erstatning for et måltid, men et supplement. Skal det kunne erstatte et måltid skal man have dem fra apoteket.

· Er man besværet af at tygge og synke, har vi også speciel mad til dem.

· Ellers prøver vi simpelhed at tilgodese alle, der hvor de er, dog kan vi ikke lave 33 forskellige ønskemenuer.

· Vi arbejder også med bruge mindre kød, og flere bønner og grønsager i vores retter. Vi har i en lang periode stort set kørt med kun kogte grønsager. Vi er lige stille begyndt igen, at lave salater på nogle dage.

· Vi vil også sidst i juni larme en del, da vi skal have vores køle- og fryserum renoveret. Nyt køleanlæg og nye gulve.

Hanne Frølund fra ældrerådet orienterer

Ældreloven- værdigrundlaget bag –

Ældrerådet i Herning Kommune forslag til fokuspunkter

Udarbejdet af Hanne K, Hanne Ø og Hanne F

Efter deltagelse i Konference ved Danske Ældreråd den 4. marts 2025 i Viborg

1. De ældres selvbestemmelse

Hver enkel borger skal have en kontaktperson

Opstartssamtale med udgangspunkt i borgerens behov

Hvem deltager: Borgeren, pårørende, kontaktperson, visitator,

Forløbskoordinator.

Helhedsplejen er fundamentet for plejen

2. Tillid til medarbejderne og borgernær ledelse

Personalet skal uddannes løbende til den nye opgave.

Hvert team skal have eget lokale

En synlig ledelsesstruktur

Medbestemmelse i vagtplanen

3. Et tæt samspil med pårørende, lokale fællesskabet og civilsamfund

Spisefælleskaber f.eks. på plejecentre for borgere ude fra.

Motionsvenner

Besøgsvenner

Praktiske hjælpere

Plejecentre skal åbne sig overfor civilsamfundet

Frivilliges opgaver skal beskrives.

4. Forebyggelse

Forebyggelsesindsatsen skal udbygges

Der skal laves en plan for, hvordan forebyggelsesindsatsen, herunder

opsøgende indsatser målrettet personer, hvor der er forebyggelsespotentiale.

Flere besøg til sårbare personer.

Opspore ensomme ældre.

Fortsat rehabiliteringsindsats i borgerens eget hjem.

5. Nye tilsyn

Anderledes tilsyn – mere lærende og vejledning

Tilsyn er slået sammen

6. Lokalplejehjem

Oprettes efter aktieselskabsloven.

Kommunen=Generalforsamlingen

Direktionen=Ledelsen

Professionel bestyrelse=Bestyrelsen

Ifølge ministeren kan der gives honorar til bestyrelsesmedlemmer (max. 150.000kr.)

Bestyrelsen skal aflægge regnskab en gang om året.

Bestyrelsen kan fyre en leder.

Kommunen hænger på underskuddet, men har reelt ikke noget at skulle have sagt.

Eneste forskel på Lokalplejehjem og kommunalt plejehjem er tilkøbs ydelser.

På Herning Kommunes Plejehjem kan en borger bestille f.eks. hovedrengøring.

Man kan holde sin fødselsdag på plejecentret. Ved få personer kan maden bestilles på centret. Ved flere personer kan man låne lokale og bestille maden udefra.

Ældrerådsvalg efteråret 2025

Faktaboks

Ældrerådet er talerør for mere end 25.000 borgere over 60 år.

Ældrerådet skal høres i alle kommunalpolitiske beslutninger, der vedrører borgere over 60 år.

Ældrerådet arbejder bl.a. for velfærd, værdighed, aktiviteter og offentlig transport.

Ældrerådet består af 13 demokratisk valgte medlemmer. Vælges samtidig med Byrådet.

Kandidater:

For at vi alle kan stemme til ældrerådsvalget er det vigtigt, at der er nogle der stiller op som kandidater.

Alle der bor i Herning Kommune, og som er over 60 år, kan stille op og må stemme til ældrerådsvalget.

Der bliver sat annoncer i Herning Folkeblad i august og september og på Kommunens hjemmeside og facebookside.

Der er et orienteringsmøde den 11. september kl. 15.00 i Rådhusets kantine. Den 3. oktober er sidste frist for aflevering af kandidatlister.

Den 27. oktober bliver der sendt stemmesedler ud til alle over 60 år.

Stemmesedlen kan bl.a. afleveres på Engholm Centret, som noget nyt kan stemmesedlen også afleveres på valgstedet den 18. november. Valgperioden er fra 3. november til den 24. november.

Så hvis man fylder 60 år den 24. november, har man stemmeret.

International ældredag den 1. oktober 2025.

Ældrerådet i Herning Kommune inviterer til politisk debat med fokus på ældreområdet i Rådhusets Kantine. Alle partier inviteres til at deltage sammen med 125 borgere.

Hanne Frølund medlem af ældrerådet 21.5.25

Referat fra Dialogmøde d. 7.11.24

Vi sad her sidste gang i maj måned- og siden da, føles sommeren fløjet forbi. En veloverstået sommerferie for personalet. Det har gået stabilt og sikkert. Ikke det store uforudsete, en bæredygtig vagtplan og lav grad af sygdom blandt personalet.

Vi har i september haft indvielse af den nye Bus. Den nye bus blev købt, da en anonym person donerede penge til den. Det var med stor taknemmelighed og ydmyghed vi modtog dette. Vi markerede festlighederne med en gøglerdag, hvor der var besøg af tryllekunstner Henny Solskin. I har nok set billederne på Facebook. Det var virkelig en hyggelig dag, og vi spiste frokost sammen alle sammen, hvor menuen stod på ægte pølsevogns hotdog.

Vi har haft løvfaldsfest i oktober, hvor der var dækket op til 80 personer her i festsalen. En god aften med mad fra vores køkken

Julemarked den 30/11. Vi starter kl. 14 og der vil være salg af æbleskiver, salg fra opstillede boder i festsalen. Julemarkedet trækker normalvis mange mennesker, og tombolaen er ofte det store tilløbsstykke.

Den 10. dec. holder vi julefrokost for beboere og frivillige i huset. Det er en årlig tilbagevendende tradition. Denne julefrokost holdes her i festsalen, da vi ikke kan håndtere at have et stort antal ekstra gæster ude i spisestuerne. De fleste af husets beboere trives bedst med de mindre forsamlinger- og dette tilstræbes i de fleste tilfælde. Dog er der bare nogle arrangementstyper der kun kan gennemføres her i salen.

Den 23. dec. har vi den årlige julegudstjeneste kl. 10.30, med kaffe fra kl. 10 Det er Engholms venner der står for forberedelsen og afholdelse af gudstjenesten.

Jul: Foregår på afdelingerne således: den 24. serveres and med tilbehør til middag. Der vil være juletræ på afdelingerne, frem for det store der plejer at være i festsalen. Vi har besluttet at prøve at holde julehyggen i mindre grupper, da det sidste år, blev for meget for flere af beboerne. Personalet bliver svært udfordret i at være til stede, både på afdelingen og i festsalen + der den 24.12 altid er en del ekstraopgaver forbundet med at beboere skal ud af huset. Vi vil også gerne være der for de pårørende der er besøg løbende det meste af dagen.

Deltagelse for pårørende juleaften

Man har mulighed som pårørende at spise med den 24 til middag. Det koster 200 kr. - der skal ske tilmelding senest d 15 december til Centerleder Heidi Rudbjerg. Når man som beboer, har spisende gæster på besøg til middag, sker spisningen i lejlighederne. Vi har ikke plads til flere ved bordene på 2 ud af 3 enheder, derfor, så der ikke gøres forskel er vi nødt til at gøre således.

Det betyder at de pårørende, selv sørger for at dække borde, samt afhente den bestilte mad i husets køkken i kælderen. Der sker særskilt orientering fra Centerleder til der spiser med til middag, med tidspunkt på, hvornår mad kan afhentes i køkken i kælder. Der kan ikke afhentes mad i de små køkkener i enhederne. Maden bliver pakke i husets produktions køkken- på en vogn, således i nemt kan transportere op til lejlighed. Hvis der er udfordringer med plads i de enkelte lejligheder, er man velkommen til at indrette sig i husets festsal eller cafe, som flere gør, f.eks. ved fødselsdage. Man skal påregne selv at dække op.

Der kan kun købes menu med And.
Der kan ikke tilkøbes menu med klar suppe til spisende udefra. Enkelte beboere tilbydes dette, hvis man skal ud af huset senere. Ønsker man andesteg til middag, selvom man skal ud til spisning senere, er det naturligvis hjertelig velkomment

De beboere der ikke har spisende gæster, spiser i fælles rum sammen med personalet.

Personale i dagvagt den 24.12. Vi har sat mere personale på, end en vanlig hverdag. Det handler om, vi forøger at skabe nogle hyggelige rammer og ro om beboerne. Jeg vil meget gerne opfordre til at man som pårørende giver personalet besked i god tid, når i afhenter jeres kære ud til juleaften. Vi vil så gerne at vi bedst muligt i samarbejde med jer- kan planlægge med jer at vi får sendt godt afsted. Husk gerne at tjekke efter at der nu er husket at pakke medicin + evt. inkontinenshjælpemidler. Vi lærer af de er faringer og evalueringer vi gør os efter hver jul og Qua personalet har mange gøremål, er vi taknemmelige hvis i som pårørende er ekstra OBS på at alt i skal have med er pakket. Alt den hjælp vi kan få med ex overtøj når i kommer hjem, tager vi gerne imod. Der er normalt antal af aftenvagter på arbejde.

Nytår: foregår på afdelingerne.

Nytårsmenu serveres om aftenen. Som ved juleaften, kan man som pårørende spise med-under de samme vilkår. Nytårsmenuen på Engholm er tilpasset beboernes smagsløg. Menuen koster 190 kr. Tilmelding til Heidi.


Hvad sker der i den kommende tid:

Renovering Gulv i Oasen: Fællesbo har meldt ud at der snart skal ske renovering af gulvet i spisestuen.

Det forventes at ske i Januar-Februar 2015. Selve processen følges tæt af centerleder, grundet kompleksitet .

Vi har fået mobilepay. Det betyder der kan betales for kaffe, fester, drikkevarer direkte, uden der skal kontanter i brug. Jeg sætter mærkater op i afdelingernes køkkener, så nummeret er tilgængeligt.

- Pas på med Dankort Svindel- der har været eksempler på det seneste at ældre på plejecenter har fået lokket sit dankort fra sig

- Bussen kan Lånes af folk med tilknytning til huset: det koster 200kr i oplæring i brug af bussen samt kilometertakst.


Status på huset: alt optaget af lejligheder

- Alle stillinger besat

- Vi har i 2024 haft en opsigelse

- Vi har to på uddannelsesorlov – de er begge på SSA uddannelsen

Inga fra Engholms venner fortalte om deres arbejde. De er med til at arrangere div. Aktiviteter i huset såsom: Gudstjeneste, fællessang, erindringsdans, banko mm. Desuden er der frivillige til gåture om onsdagen samt Bussens venner hjælper med chauffør om fredagen til busture ud af huset. Vi har en medarbejder der står for planlægning af turene. Hun forsøger så vidt muligt at alle får tilbuddet, men desværre oplever vi at flere siger fra på dagen.

Tove fra køkkenet fortalte om deres arbejde. Stort set al mad laves fra bunden. De går meget op i at mindske madspild – ex bruges rest kartofler i brød der bages på afdelingerne. Så kommer den gode duft ud til næserne. Hvis der laves særligt duftende mad, slukkes emhætten i kælderen så duften trænger sig op i huset.

Hanne fra ældrerådet fortalte om hendes arbejde. Hun fortæller at arbejdet er meget spændende. Ældrerådet skal høres i alle kommunalpolitiske beslutninger der vedrører borgere over 60 år. Ældrerådet arbejder bl.a for velfærd, værdighed, aktiviteter og offentlig transport.

Sundhedsstrukturreformen:

Adgang til læge tæt på, hvor man bor

Individuelt tilpasset indsats for mennesker med kronisk sygdom.

Hjemmebehandlingsteams

Omsorgspladser uden egenbetaling

Sygehusets behandlingsansvar 96 timer efter udskrivning.

Anden snitflade end i dag.

Nu er det kommunerne der bruger resurser på at hindre indlæggelser og Regionen der sparer pengene.

Nogle kommuner har døgnbemandet akutteam andre ikke.

Det bliver nu Regionerne som skal stå for det.

Rehabiliteringspladser bliver også Regionens, måske skal kommunen stadig drive det for Regionen.

 

Der er valg til ældrerådet november 25.


Tak for en dejlig aften....

KONTAKTINFO

Engholm Plejecenter
Nørregade 11
7280 Sdr. Felding

Tlf.: 96 28 45 90

 

Heidi Duelund Rudbjerg
Centerleder

Tlf.: 21 34 55 64
Mail: eghhr@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Giv os din feedback

Hvad synes du om siden?